Van het Noordelijkste naar het Zuidelijkste puntje van Argentinie

15 december 2018 - Ushuaia, Argentinië

Beste Lezers,

Allereerst wil ik even zeggen dat ik het suuuuper leuk vind dat jullie mijn blog volgen en zo enthousiast zijn, keep on doing that!

In dit reisverhaal ga ik van het Noordelijkste punt naar het Zuidelijkste punt van Argentinie en de wereld.

Iguacu Waterfalls

De Iguacu waterfalls is een van de meest indrukwekkende natuurverschijnselen die ik heb gezien, Dit zijn watervallen van 20 kilometer lang waar je met een boot doorheen kan varen. Nat wordt je sowieso, maar dat is juist chill met die Zuid-Amerikaanse temperatuurtje. Hier kun je ook door een prachtige park lopen met heel veel soorten dieren en de watervallen van alle kanten bekijken. Echt in een woord: Geweldig!

Buenos Aires

Ik ben echt verliefd geworden op Buenos Aires, dit is een stad waar ik mij zo thuis voelde dat ik er wel wil wonen. Het is een prachtige stad met veel natuur en geschiedenis, hier hebben ze zo lekker eten dat ik, zoals ik normaal ook doe, de hele dag door alleen maar aan het eten ben. Je kunt hier echt geweldig uitgaan, dit heb ik ook zeker gedaan. Ik heb wel geleerd: "S avonds een vent, "S ochtends een vent. Dat deed ik ook, want wij wilde de stad zien en al het moois meemaken daar.

Wij hebben een aantal citytours gedaan, deze kun je allemaal gratis meelopen. De beste citytour vond ik de Bocatour, deze tour gaat over de wijk Boca waar het allemaal begon en heel kleurrijk is. Hier is de tango ook ontstaan en dit zie je nog steeds veel op straat. In de avond kun je hier niet komen, omdat het te gevaarlijk is. dit is nog steeds de gevaarlijkste wijk van Buenos Aires. De voetbalclub Boca Junios komt uit deze wijk en de finale Boca Juniors - River Plate werd gespeeld toen wij er waren. Het was een gekkehuis in de stad en de wedstrijd is twee keer verplaatst, doordat er veel geweld werd gebruikt en stenen werd gegooid naar de spelers. Voetbal staat voor alle Argentijnen op nummer 1, niemand of niets is belangrijker dan dat!

Mar del plata & Puerto Madryn

Naar Mar del Plata zijn wij vooral gekomen om even tot rust te komen van de drukke stad. Hier zijn wij gaan surfen en hebben lekker rustig aan gedaan. Lekker uit eten, stranden bezoeken, zelfs naar de sportschool geweest en de stad bekeken. Heerlijk om dit even tussendoor te doen om weer helemaal bij te komen.

Hierna vervolgde onze tocht naar Puerto Madryn, wij hebben hier een boottour gedaan en hebben walvissen, zeeleeuwen en een auto gehuurd om tussen de penguins te lopen. Dit is ongelooflijk mooi om te doen en de natuur in Argentinie is echt adembenemend. Wij zijn zo dicht bij deze dieren geweest, met ongeveer een meter afstand hebben wij alles kunnen bekijken daar. De afstanden rijden is wel heeeel saai, je ziet echt niets om je heen voor meer dan 100 kilometer achter elkaar. Ik viel bijna in slaap achter het stuur.

Ushuaia (El fin del Mundo, Het einde van de wereld)

Vanaf Trelew hebben wij een vlucht van 2 uur geboekt naar Ushuaia, als je het mij vraagt het mooiste stukje van Patagonie tot nu toe. Het is hier rond de 10 graden, dat is wel even wat anders dan 33 graden vanuit de vorige plaats. Voelt net als Nederland hier, echt verschrikkelijk hahaha Je kunt hier skieen en heel veel hikes doen. Je kunt de bergen in de hebt hier de mooiste uitzichten. Hier komen mensen speciaal heen om trekkingen van 10 tot 100 kilometer te doen in een aantal dagen. Ik heb ook echt spierpijn als een malle van al die trekkingen. Als je ooit naar Argentinie gaat mag je dit sprookje niet missen. Het is hier wel echt toeristisch duur, maar het is het waard. De meren, de bergen, de sneeuw en alle geweldige mensen om je heen geeft je een euforisch gevoel.

De volgende trip gaat weer door naar het Noorden van Argentinie, wij gaan door naar El Calafate, El chalten en Bariloche om vervolgens kerst te vieren in de wijnplaats Mendoza. Rond Nieuwjaar zal ik de volgende post plaatsen. Vergeet niet de foto"s te bekijken, ik zal ze deze week plaatsen. Ik vlieg er weer vandoor, geniet met mij mee van jullie weekend en hou je vast voor het volgende verhaal.

Salut!

1. Inez:
    16 december 2018
    Mendoza, niet verkeerd met de kerst om goede lekkere wijntjes te drinken. Wel met mate dan.
    Veel plezier!
  2. Evert Malestein:
    17 december 2018
    Klinkt allemaal fantastisch! Je bent wel heel dichtbij de Zuidpool geweest! Benieuwd naar de foto’s. Veel plezier met de gezellige dagen voor en met Kerst in Mendoza!
  3. Douwe Bakker:
    22 december 2018
    Je verwoord het allemaal goed en ik krijg een goed beeld van je reis. Een aaneenschakelingen van mooie plaatsen en avonturen. Blijf ervan genieten en houd ons op de hoogte met je mooie reisverhalen en foto's. Goede reis verder en feliz navidad......