Salvador, Ouro Preto, Pantanal en Bonito

29 november 2018 - Salvador, Brazilië

Het is weer even geleden dat ik een verhaal heb gepost op mijn blog. Elke dag ben ik zo druk dat er weinig tijd voor is. Hier in Buenos Aires is er op dit moment G20 en bijna alles is gesloten, waardoor er eindelijk even tijd is om jullie te vermaken! In deze blog ga ik de rest van de bezochte plaatsen in Brazilië in ee notendop vertellen.

Salvador

Na Rio zijn wij doorgegaan naar het prachtige Afro-Amerikaanse Salvador, de stad van de feesten, getrommel, gekleurde huizen en de salvernij. Dit Afro-Amerikaanse deel van Brazilië is een van de meest levendige steden die wij hebben gezien, iedere dag wordt er gefeest, veel muziekgroepen zijn aan het trommelen op straat en door de hele stad zijn er festivals te vinden. Ook hier zijn de caipirinhas goed te drinken en kun je helemaal van het padje afgaan! Wij zijn hier naar verschillende stranden geweest zoals Flamengo Beach, Bahia Beach en heel veel prachtige pleinen en kerken.

In Salvador zijn er wel dingen gaande die ik hier wil vermelden, er is veel armoede in de grote steden. Er wordt veel gestolen, veel mensen leven op straat en velen hebben hier geen toekomst. Daarnaast wordt er veel plastic gebruikt en wordt bijvoorbeeld voor bijna elke product dat wordt gekocht in de supermarkt een plastic tas om elk los product gedaan. Ik vind dat hier iets aan gedaan moet worden en dat startte bij mijzelf, door mijn eigen tas mee te nemen naar de supermarkt. Ook wordt er veel afval op de grond gegooid en er ligt overal in de steden plastic op de grond. Het is belangrijk dat jullie ook weten van de problemen in de steden in Brazilië.

Ouro Preto

Ouro Preto is een bekend studentstadje in het midden van Brazilië, dichtgelegen bij Belo Horizonte. Dit stadje staat bekend om de goudmijn, hiervandaan werd goud gehaald en verhandeld met Europa tijdens de slavernij. Wij zijn een goudmijn ingeweest, hebben een hike gedaan en hebben in een waterval in de bergen van Ouro Preto gezwommen. Een studentfeest met karaok is een hoogtepunt, waar wij voor uitgenodigd zijn door studenten uit de stad. Ook was er een bierfestival in de stad, omdat het een feestdag was werd er het hele weekend gefeest!

Pantanal & Bonito

Niet te vergeten! Het geweldige natuurgebied van Brazilië, de Pantanal en Bonito. In totaal zijn wij hier 6 dagen verbleven, in de Pantanal zijn wel honderden vogelsoorten te zien, Caymannen, Jaquars en zelfs Anaconda´s! In dit natuurgebied, wat zelfs beter is dan de Amazone volgens velen, was geen internetverbinding en moesten wij in hutten slapen. Elke dag ga je de natuur in, met de boot, op een paard, lopend door de moerassen en de safaritour om zoveel mogelijk dieren te kunnen zien. De dieren vliegen en kruipen dag en nacht om je heen, dit was een geweldige manier om één te worden met de natuur. Wij hebben zelfs op piranha´s gevist en zelfs de eigen gevangen piranha´s met de lunch gegeten. Helaas hebben we hier geen magic mushrooms gekregen, wel naar gevraagd natuurlijk, maar onze gids was vergeten het te pakken uit de natuur. Waarschijnlijk gelul, maarja dat halen wij nog wel in!

Bonito

Bonito is een plaats wat bekend staat om de Blue Caves en de helder blauwe rivieren met allerlei soorten vissen. Hier zijn wij gaan snorkelen tussen de vissen en Anaconda´s, zelfs bijna gepakt door een Anaconda, maar gelukkig sloeg hij net voor hij mijn benen had af! Na al die steden is het heerlijk om even tot rust te komen in de natuur en vervolgens weer door te gaan.

Inmiddels zijn wij in Buenos Aires en hebben de Iguacu watervallen gezien, maar hier ga ik in de volgende blog over schrijven. Samen met nog meer onbeschrijvelijke plekken die ik ga bezoeken hier in Argentinië. Morgen tijdens G20 gaan wij even alle presidenten, kongingen en koninginnen begroeten, samen met alle 25.000 politiemannen die hierheen zijn gekomen om terroristische aanslagen te voorkomen!

Check ook even de foto´s van de afgelopen weken om een beeld te krijgen van onze ervaringen in mijn fotoalbum of onderaan de blog!

Check jullie later!

1. Diana:
    30 november 2018
    Super om te lezen! Wat een geweldige reis hebben jullie nu al achter de rug.. en nog heel veel moois voor de boeg. GENIET!
  2. Andre zwart:
    30 november 2018
    Geweldig leven zo, bezichtigen, feesten en .....
  3. Inez:
    1 december 2018
    Heb n reactie geplaatst. Ontvangen?
  4. Evert en Mariëtte:
    11 december 2018
    Wat een belevenis deze reis !
    Straalt ontspannenheid uit !
    Prachtige foto’s !
    Blijf genieten !