Het gevaarlijke Rio de Janeiro

7 november 2018 - Rio de Janeiro, Brazilië

De eerste stop van de grote reis door Zuid-Amerika was Rio de Janeiro, de beruchte stad die bekent staat om haar criminaliteit en de favela's. Volgens iedereen die er woont heerst de criminaliteit er door de grote armoede, van de criminaliteit hebben wij niets gemerkt en van de armoede helaas wel.

Rio is een prachtige stad met uiteraard het Christusbeeld, de Suikerbroodberg en de bekende trappen van het WK in Rio in de wijk Lapa. Ook het uitgaan was hier fantastisch, heerlijk salsa of samba dansen en niet te vergeten: het drinken van Caipirinhas op de straten! Het is geweldig om te zien hoe de mannen en vrouwen op de Copacabana alles uit de kast halen om te laten zien hoe mooi ze eruit zien en wat zij allemaal kunnen.

Het vervolg van onze reis zou naar Salvador zijn, maar door verkeerd advies zijn wij in het prachtige vissersplaatsje buzios beland, wat bekend staat als de Ibiza van Brazilie. Vervolgens zijn wij weer terug naar Rio gereisd om weer via Vitoria door te gaan naar Salvador. Dit is de next stop en in mijn volgende story ga ik hier onze ervaringen delen!

1. Inez:
    7 november 2018
    Hahahaha, heel leuk om te lezen hoe het je vergaat. Goed voorbereiden is t halve werk! Maar anders had je de vissersplaats nooit gezien. Achteraf mooi meegenomen. Leuke blog, fijne website. De kaart is ook handig. Geeft goed inzicht. Veel reisplezier andere cheek out! 😇
  2. Evert Malestein:
    11 november 2018
    Mooi begin van de ZA-reis! En juist het onverwachte en/of niet geplande acties resultaat juist vaak in de mooiste en boeiendste belevingen. Laat er maar meer van komen, benieiwd naar next story
  3. Douwe Bakker:
    11 november 2018
    Goed te lezen dat je reis goed is begonnen, je de mooie kanten van Rio hebt kunnen ontdekken en dat je je prima vermaakt. Misschien was het even balen om niet in de volgende geplande plaats te belanden maar als het ineens goed was gegaan had je het Braziliaanse Ibiza nooit gezien. Kan je nu toch ook maar mooi weer over meepraten. Nu op naar het volgende avontuur. Goede reis verder, op naar Salvador en je nieuwe verhaal op je reisblog.